هتل عطر سیب سرخ

به گزارش همشهری آنلاین، خلال روزهای گذشته در خبری نشانی شده بود که آخرین بخش از سرمد مانده خانه مسکونی امیر اقتدار (امیرلشکر محمود خان انصاری ملقب بوسیله امیراقتدار، نظامی و دولتمرد دوروبر قاجار و پهلوی) که بعدها پسرش ژنرال محمدولی انصاری (وزیر متد و ترابری دوران پهلوی دوم) درون آن توقف داشت، تا چند روز دیگر با رای دربار عدل اداری تخریب می شود.

نصراله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران در واکنش به معارفه تخریب عمارت امیر اقتدار، گفت: به منظور حفظ کردن بنای تاریخی امیر اقتدار که در خیابان حافظ واقع شده است، در حال مذاکره با مالک این بنا هستیم تا مشاغل مورد تأیید میراث فرهنگی در این مکان خلق کردن شود.

آبادیان با رمز به این که هنوز تقاضایی برای صدور پروانه ساختمان عمل نشده است، تصریح کرد: اما با این حال وقتی که حکم خرابکاری این عمارت چند دستگاهی مطرح شد، شهرداری ناحیه و منطقه از سید جلب کردند تا درباره حفظ و نگهداری این مجموعه مذاکراتی انجام شود و امیدواریم این مذاکرات به جمع بندی نهایی برسد.

آبادیان افزود: با توجه به رای دیوان رحم اداری، شهرداری منطقه موظف است نسبت به صدور پروانه اقدام کند. ضمن این که داخل سال ۱۳۹۴ که از موسسه میراث فرهنگی استعلام شده بود، این سازمان اعلام کرد که با توجه به بها ساختمان، تخریب و نوسازی آن امکان پذیر زدودن اما مالک به دیوان عدل اداری شکایت و دیوان بر شالوده آن، رای صادر کرده که با توجه به اینکه مالکان از حقوق مالکانه برخوردار هستند لذا صدور پروانه الزامی است.

وی افزود: علاوه کنار این اگر آرای دیوان عدالت اداری انجام نشود، نافرمانی محسوب می شود. با این همه ولی پیگیر هستیم تا سرور را به مناظره دعوت کنیم و پس ازآن از تشکیل جلسات، امیدواریم به نتایج نواخت درباره حفظ این عمارت چند دستگاهی تاریخی برسیم.

شهردار منطقه ۱۱ تهران یادآور شد: مکانی که این عمارت درون آن واقع شده، قابلیت تبدیل بوسیله مجموع تجاری را دارد، و با توجه بوسیله همین موضوع قرار است به سید پیشنهاد شود که داخل راستای حفظ مشاغلی که مدنظر و مورد تایید میراث فرهنگی است از جمله فروشگاه های صنایع دستی و سایر مشاغل این چنینی، اقدام کند و با توجه بوسیله این که قوانین و ضوابط و مقرراتی داریم که مصرف بوسیله قیافه مشاغل تک تایید میراث فرهنگی بدون پرداخت خرج و عوارض است، امیدواریم سید برای حفظ این خانه مسکونی وظیفه خور شود که این مساله هم بوسیله نفع کارفرما است و هم بوسیله نفع خانه دادن.

مجموعه باغ و خانه امیراقتدار داخل چهارراه عزیزخان (خیابان حافظ فعلی)، کوچه اقتدار، پلاک ۶ واقع شده است. معبر شمالی آن به یاد امیر، خیابان امیری و معبر جنوبی نیز به اشتهار اقتدار اشتهار گذاری شده است که هنوز هر دو معروفیت به خشکی امدن گذرها پایا مانده است. قسمت فضای سبز و باغ این عمارت بزرگ داخل دوران پهلوی دوم ساختمان بهداری ارتش شد و قدری کوچکی از شرق این باغ-عمارت چند دستگاهی بزرگ، به چاپخانه بانک تهران تحول شد.
  • ۹۹/۰۸/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی