هتل عطر سیب سرخ

همشهری آنلاین_مهدی اسماعیل پور:  کارتن خواب هایی که از مناطق و تا اینکه شهرهای پیرامون به این کوچه می آمدند و مکان های دنج و خلوت برزن را پاتوق می کردند. در سال های گذشته، مشکل کارتن خواب ها این حیثیت حاد و موکد نبود، اما حضور این افراد داخل یک سال اخیر، پیشدستی کردن بیشتری پژمان بود بوسیله صورتی به معضل و مشکلی جدی برای اهالی محله تبدیل شده بود. خبر خوب برای شهروندان تهرانسر اینکه سرهنگ «محمود مالمیر»، رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، از پاکسازی کامل این محدوده از وجود کارتن خواب ها می گوید.

 محله های شهرک دریا، «یاس» و خانه ویژه، زیاد از سایر نقاط تهرانسر با صعب کارتن خواب ها روبه رو وجود که با اقدام بوسیله موقع کلانتری ۱۵۰ تهرانسر و طرح های متعددی که ارتکاب شد، این محله ها پاکسازی شده اند.

جمع آوری ۷۰ کارتن خواب خودمانی

سرهنگ مالمیر در این باره به «همشهری خیابان کوچک»، می گوید: «از ابتدای شهریورماه، درون ۵ مرحله، طرح ویژه ای را بخاطر شناسایی و جمع آوری کارتن خواب ها ارتکاب کردیم. در این طرح ها حدود ۷۰ نفر از کارتن رویا هایی که تهرانسر و نقاط حوالی آن را پاتوق کرده و در آنجا آلونک هایی مصنوع بودند، جمع آوری شدند. این افراد پس از جمع آوری، پالایش شدند که مشخص شد همه آنها با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند. همه این افراد تحویل ستاد «مبارزه با موادمخدر» شدند تا بخاطر درمان اعتیاد تحویل کمپ های صرفنظر اعتیاد داده شوند. با اجرای این طرح ها تهرانسر و نقاط اطراف آن از وجود کارتن خواب ها بوسیله طور کامل پاکسازی شد و مشابه گذشته دیگر شاهد حضور پر تعداد و دسته جمعی آنها نیستیم.» کارتن خواب دیدید، گزارش کنید

سرهنگ مالمیر، از شهروندان می خواهد در صورتی که با افراد کارتن خواب روبه رو شدند، هنگفت سریع العمل این موضوع را به کلانتری تهرانسر خواه سامانه پلیس ۱۱۰ گزارش دهند: «همه کارتن خواب ها جمع آوری شده اند، اما مقدور است باز غم گواه جناب آنها از شهرها و کوچه های دوروبر باشیم. خواه مقدور است به صورت انفرادی در این محدوده حضرت داشته باشند. شهروندان در عارض مشاهده این افراد بی اندازه سریع با کلانتری تهرانسر یا سامانه ۱۱۰ پاسبان ربط بگیرند تا نسبت به جمع آوری و تحویل آنها به کمپ های زین اعتیاد اقدام کنیم. بیشترین پیشگاه و پاتوق کارتن خواب ها را در شهرک دریا، یاس، گلستان «ریما» و خانه ویژه تهرانسر داشتیم که همگی جمع آوری و پاکسازی شدند.»

مهمانان ناخوانده از احمدآباد مستوفی، یافت آباد و...

براساس گفته سرهنگ مالمیر، درون پالایش انجام شده بی پرده شد که هیچگاه کدام از این کارتن خواب ها بی حرکت منطقه ۲۱ و بومی خیابان کوچک نیستند و همه از شهرها و محله های اطراف پا درون این محدوده می گذارند: «این کارتن خواب ها هیچ کدام مردمان تهرانسر یا ساکن منطقه ۲۱ نیستند و همگی از حوالی دانا این محدوده می شوند. بیشتر این کارتن رویا ها از سمت «احمدآباد مستوفی» به تهرانسر می آیند. پس از آن هم زیادترین ورودی را از سمت کوچه «یافت آباد» و «خلیج فارس» داریم. شرایط خوب اقتصادی و بافت شهری محدوده تهرانسر این افراد را به این سمت جذب می نرم تا با تکدی گری، زباله دایره وار و سرقت، پول موادمخدرشان را تهیه کرده و بخاطر خودشان غذایی بخرند.»

سرقت، خاشاک دایره وار و تکدی گری

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، رادیکال ترین آسیب ها و خطرات درگاه کارتن رویا ها را در کوچه ها این متد توضیح می دهد: «نخستین پی حضور کارتن خواب ها برهم خوردن آرامش قضیه شهروندان است. یعنی با نظر این افراد، مردم به ویژه درباره فرزندان شان عاطفه ناامنی می کنند. این افراد چهره محله ها را مخدوش می کنند و موجب می شوند که مصونیت روان آدم بوسیله خطر بیفتد. حضور کارتن خواب ها در بوستان ها که مردم برای راحتی وتفریح و آرامش بوسیله این اماکن می روند، محیط را ناایمن و ناتندرست می کند. علاوه بر مشکلات روحی و روانی و آلودگی های بصری، کارتن رویا ها با دزدی های اغلب خرد، به مال انسان غم آسیب می زنند. بخاطر مثال، چند نفس پیش، یکی از این کارتن رویا ها را درون حالی که کفش های داخل یک ساختمان را جمع آوری کرده و دورچرخه ای به بها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزاره تومان را همراه با قفل رویی آن سرقت کرده بود، محبوس کردیم. کارتن خواب ها بخاطر تهیه پول مواد از هر فرصتی استفاده می کنند. دزدی کردن از در خانه هایی که تو ورودی یا پارکینگ آنها باز است، ماشین های بدون سرنشین که مالک خودرو با بی احتیاطی تو آن را باز گذشته و دور شده است و مواردی از این دست، از دیگر آسیب های کارتن خواب های معتاد داخل محله ها است. بوسیله اینها باید موضوع خاکروبه گردی را هم تکثیر کرد که مشکلات دیگر از جمله مشکلات بهداشتی را بوسیله اختصاص در این روزهای «کرونا» یی به قفا خود دارد و بی قراری چنین تکدی گری را هم اضافه کرد. با جمع آوری کارتن رویا ها محله ها زنهار تر شده و آرامش جریان شهروندان نیز تأمین می شود.»
  • ۹۹/۰۶/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی