هتل عطر سیب سرخ

جیم جردن از نمایندگان کنگره ی ایالات متحده ی آمریکا است که به فکر هیاهوی بسیار در جریان برگزاری جلسه ها شناخته می شود و عموما بحث و جدل اضافی با دیگر پلیس ها بوسیله نحو می اندازد. این پاسبان ی جمهوری یا تبعه اوهایو، روز گذشته نیز توانست این رویکرد خود را حفظ کند. تو میتینگ ی استماع چهارشنبه که با حضور بزرگان صنعت فناوری برگزار شد، شاهد همان هیاهوی پایا جردن بودیم. 

حلقه نمایندگان ایالات متحده کمیته ای فرعی دارد که به صورت ویژه روی قوانین ضدانحصار (آنتی تراست) متمرکز است و شرکت های بزرگ را زیر ذره بینِ تحقیقات می برد. این کمیته مدت ها است تحقیقاتی عمیق اجرا می دهد تا با نظارت روی فعالیت های چهار شرکت بزرگ مملکت ی فناوری یعنی اپل، گوگل، آمازون و فیسبوک، گمان باطل سازی قوانین ضدانحصار توسط آن ها را موردبررسی قرار دهد. در جریان برگزاری نشست ی کشمکش آمیز و مهم کنگره ی آمریکا با محوریت حدس ابراز رفتار انحصارگرایانه ازسوی بزرگان فناوری، جیم جردن از یکی از قانون گذاران هم حزبی اش به شدت عصبانی شد و جنگی کوتاه با او ادا داد. داخل نشست ی شب گذشته، جیم جردن همان جیم جردن همیشگی بود.

دعوای کوتاهی که از آن گفتیم داخل زمانی آغاز شد که مری گی اسکنلون، نماینده ی حزب دموکرات از پنسیلوانیا، سؤالات خود را با این جمله ی آغازین مطرح کرد: «ممنونم آقایان. مایل هستم توجه شما را از تئوری های دسیسه ی حاشیه ای به شیوه ضدانحصار دعوت کنم». این جمله ی مری گی اسکنلون به روشنی خطاب به جیم جردن گفته شد. جیم جردن در مدت زمان نسبتا محدودی که دراختیار داشت مباحث مختلفی درباره ی جهت گیری دیپلماتیک گوگل مطرح کرد. جردن بوسیله سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل گفت او و تیمش به صورت مخفیانه به هیلاری کلینتون در روانی پویش های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دستیار کرده اند.



پس از اظهارنظر اسکنلون، جیم جردن با صدای اهتزاز دست افزار های او را قطع کرد تا از گفته های خودش دفاع کند.دیوید سیسیلین، نماینده ی دموکرات و مهتر هیئت مدیره ی کمیته ی قضایی حلقه نمایندگان، با صدای اهتزاز داخل پاسخ به جردن گفت: «الان حین حرف کوفتن شما نیست». در همین حین بود که یکی دیگر از اعضای کنگره به جردن گفت: «ماسکت را روی صورتت راحتی بده» تا به قیافه غیرمستقیم به او بگوید که دهانش را ببندد. براساس قانون قبول شده توسط کنگره، هر یک از قاعده گذارانی که به طرح سؤال مشغول نمی شود باید به اراده نگاهداری دربرابر کروناویروس ماسک روی رخ خویشتن قرار دهد. جردن همچنین درباره ی مبحثی که از آن با اشتهار «فرهنگ خنثی سازی» یاد می یواش سؤالاتی پرسید و پاسخ هایی که دریافت کرد باعث تعجبش شد. مدیران عامل شرکت های فناوری مجاهدت کردند این سؤالات را به شکلی محتاطانه پاسخ دهند.جیم جردن، پلیس ی جمهوری خواه، درون کنفرانس ی چهارشنبه با بزرگان فناوری، همان جیم جردن همیشگی وجود

خروش جیم جردن تنها یکی از لحظاتی بود که به نشانی اتفاقات برجسبه ی جلسه ی استماع شب گذشته ی کنگره از آن یاد می شود. داخل جلسه ی دیشب اتفاقات مهم اضافی افتاد. مدیران عامل شرکت های فناوری تلاش کردند در کمال شفافیت سؤالات را پاسخ دهند. بااین حال به دفعات پیش آمد که این افراد (بوسیله خصوص جف بزوس، مدیرعامل آمازون) گفتند نمی توانند به سؤال پاسخ دهند.

در جلسه ی دیشب مجموعا چهار نفر از مدیران فناوری یعنی تیم کوک از اپل، جف بزوس از آمازون، سوندار پیچای از گوگل و مارک زاکربرگ از فیسبوک حضور داشتند. نمایندگان دنده تلاش کردند بفهمند که آیا قدرت و منابع مجلل اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک باعث شده که این شرکت ها مشت به حذف رقیب بزنند و قوانین را نقض کنند خواه خیر. درواقع برخی نمایندگان معتقد هستند این باهم اتحاد کردن ها با زیرساخت ها و منابع موجودی تلاش می کنند بازار را بوسیله نفع خود تغییر دهند تا دیگر کسب و کار مجبور شوند «با» آن ها امر کنند نه «علیه» شان. 

ماجرای فروشنده ی کتاب آمازون

جف بزوس پس از بیانیه ی آغازین خود، به برهان برخی مشکلات فنی وابستگی آنلاینش را با دنده از مشت داد و همین موضوع باعث شد به مدت بیش از یک زمانه هیچگاه رویه سؤالی از خود او پرسیده نشود. محدودیت که نخواسته نامش فاش شود بوسیله رسانه ها گفته مشکلی که در جریان برگزاری جلسه پیش آمد ازسوی آمازون نبود. این بی نظیر می گوید آمازون بوسیله دفعات جهیز ارتباطی را آزمایش کرده و این سیستم هیچ گونه مشکلی نداشته است.

پس از یک شکاف زمانی تقریبا دو ساعته، بزوس سرانجام بازگشت تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد. لوسی مک بث، پاسبان ی دموکرات ایالات جورجیا، فایل صوتیِ ضبط شده ای را بخاطر بزوس پخش کرد. این فایل صوتی، مربوط به یکی از فروشندگان کتاب بود که داخل پلتفرم آمازون کتاب می فروخت. این فروشنده مدعی شد آمازون به نرم کردن زمان چیزهایی را که شرکت او می توانسته بفروشد محدود کرده تا اینکه او نتوانسته به مدت ۱۰ ماه تا اینکه یک کتاب هم بفروشد (این فرد می گوید باهم اتحاد کردن تحت مالکیتش ۱۴ کارمند دارد). این فروشنده در دنباله ی سخنانش گفت ایمیل هایی که بخاطر آمازون و شخص جف بزوس سفیر عمدتا نادیده خمود شدند.

بزوس تو پاسخ گفت چنینی شرایطی غیرقابل پذیرش بوده و او این موضوع را موردبررسی قرار می دهد. بااین حال مک بث گفت این مشکل به نوبه ی خود نشان می دهد که آمازون تو پلتفرم خود بوسیله نعوظ مکرر با تصرف و کارهای کوچک بدرفتاری می کند. نماینده ی دموکرات ولایت جورجیا در این زمینه گفت: «قضیه فقط درمورد یک تصرف و کارِ به خصوص ازاله. غلام نگرانم آن چیزی که شنیدیم نوعی الگوی رفتاری باشد و اساسا این الگوی رفتاری باید تغییر یواش».«هروئین آمازون»

بسیاری از کسانی که اعلام را پیگیری می کردند هواخواه برگزاری مجمع ی جف بزوس بودند. بزوس که امروزه ثروت مندترین فرد دنیا است از مدت ها پیش مصاحبه ی مهمی انجام نداده و حضور او در برابر نمایندگان دنده اتفاق مهمی حیات. بوسیله همین برهان بیشتر حواشی جلسه ی دیشب بی قراری به جف بزوس مربوط می شود. بزوس درون کشش کنفرانس تلاش کرد با سعی به سؤالات پاسخ دهد. 

دیوید سیسیلین در قدری از سخنان خود داستانی جالب برای مدیرعامل آمازون تعریف کرد. سیسیلین از یک فروشنده ی پوشاک گفت که به عارض سالانه در آمازون ازطریق معامله یک نوع کالای به خصوص، ۶۰٬۰۰۰ دلار درآمد به گریبان می خورده است. سیسیلین می گوید پس از اینکه آمازون فروش همان دشت را آغاز کرد، استاندارد فروشِ فروشنده ی موردبحث یک شبه به صفر کاهش صریح کرد. آمازون همان میوه را با مقدار پایین نم دردسترس قرار بود؛ به حدی پایین که فروشنده ی دیگر نمی توانست با آن هم چشمی درنگ.دیوید سیسیلین: این شریک شدن ها قدرت انحصارگرایی دارند و فدایی از آن ها باید تو هم شکسته شده شوند

سیسیلین درباره ی این موضوع گفت: «شرکتی که از آن حرف زدم و در شالوده ی فروش پوشاک فعال است، همکاری با آمازون را این گونه وصف می کند که بخاطر تان نقل می کنم: آمازون بخاطر مدت زمانی با شما مشارکت می بطی ء زیرا گرفتن چکِ درآمد به صورت هفتگی، احساس بسیار نیکی به شما می دهد. تو گذشته از طرف عبارت بهتری سراغ نداشتیم، این سیاست شرکت را 'هروئین آمازون' خطاب می کردیم، از طرف شما را ترغیب می کند همچنان به فعالیت تان ادامه دهید، چیزهایی را که نیاز دارید بوسیله دست بیاورید و سیلی اتیه را دریافت کنید. درون فرجام روز، واقف می شوید این شخص که ظاهرا درحال منفعت رسانی به شما است و باعث می شود دریافتن خوبی نمایان کنید، درنهایت راحتی است دستگاه ی نکبت تان شود».

پس ازآن از این گفته ها سیسیلین از بزوس پرسید که چرا باید یکی از شرکای تجاری این شرکت، آمازون را با فروشنده ی مواد مخدر مقایسه کند، مدیرعامل آمازون گفت: «با توصیفاتی که درون آن نقل شرط شنیدم کاملا تغار می کنم». جف بزوس داخل ادامه ی سخنانش اضافه کرد که آمازون درهای خرده فروشی خود را به روی فروشندگان اجنبی باز کرده تا به مشتریان سود برساند و برگزینی های بیشتری به آن ها نمایش دهد.

مغشوش شکستن بزرگان فناوری

شاید بتوانیم بگوییم که مهم ترین پاره جلسه ی استماع شب گذشته ی کنگره، داخل بخش انتهایی رخ داد. این جلسه پنج ساعت و نیم طول کشید و حاوی مباحث پراهمیتی بود؛ اما اتفاقی که در بخش بازپسین افتاد توانسته تو شبکه های اجتماعی توجهات کاربران را فراخوانی کند. دیوید سیسیلین، پاسبان ی دموکرات و مهتر هیئت مدیره ی کمیته ی قضایی مجلس نمایندگان، داخل اظهارات اختتامیه گفت که کنگره در دید داشت اقداماتی شاداب علیه بزرگان فناوری (که اصطلاحا از آن ها با عبارت Big Tech یاد می شود) انجام دهد.مقاله های مرتبط:بیانیه آغازین مدیران عامل مشارکت های بزرگ فناوری بخاطر جلسه تقدیر ساز با کمیسیون نمایندگانخلاصه جلسه شب گذشته دنده ایالات متحده با اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک

سیسیلین در این باره گفت:این نشست ی گوش دادن حقیقتی را بخاطر من روشن کرده است: این شرکت ها بوسیله نحوی که امروزه فعالیت دارند، از قدرت انحصارگرایی برخوردار هستند. شماری از آن ها باید داخل تیمار شکسته شوند؛ همه ی آن ها باید به درستی تحت قانون دربیایند و [در موافق اتهامات] پاسخ گو بمانند. ما باید مطمئن شویم قوانین ضدانحصار که اولیه بار بیش از یک صد پیش نوشته شده اند در عصر دیجیتالی اندوه برقرار باشند.بیشتر بخوانید:چرا مایکروسافت در میتینگ استماع کنگره آمریکا حضور نداشت؟خلاصه جلسه شب گذشته دنده ایالات متحده با اپل، آمازون، گوگل و فیسبوکتیم کوک به صراحت از دادرسی های اپل درون قبال اپ استور دفاع کردعرضه سرفیس دوئو تا اندک از یک ماه دیگر آغاز می شودجزئیات فناوری بازسازی تمثال در پلی استیشن 5 داخل یک پتنت فاش شد
  • ۹۹/۰۵/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی