هتل عطر سیب سرخ

به گزارش قسمت قسمت کردن  همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، «مرحمت هیلی»، پاسبان سابق آمریکا در سازمان ملل متحد از سند مشارکت ایران و چین بوسیله عنوان تحولی یاد کرده که به «آخر انزوای جهانی ایران» منجر خواهد شد.

هیلی با به اشتراک گذاشتن مطلبی از رسانه آمریکایی «آکسیوس» در توئیتر که در آن از مشارکت ایران-چین به عنوان «تغییر خطرناک» یاد شده نوشت: «گره با ایران شریک شدن شده تا به انزوای جهانی ایران پایان دهد.» هیلی در ادامه، قدری از مطلب آکسیوس که در آن به کلیاتی از مفاد سند همکاری ایران و چین اشاره شده را نقل قول کرده است: «این همکاری، حضور چین درون مدخل های بانکی، مخابرات، بنادر، خطوط ریلی و روستا ها پروژ دیگر را به شدت گشادگی می دهد.»

اول تیرماه امسال درون خبر کوتاهی اعلام شد که پیش نویس نهایی مدرک «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» به پسند هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران رسید و وزارت امورخارجه مامور ایفا اقدامات بازپسین تا امضای این مدرک با طرف چینی شد. این سند با عنوان رسمی «برنامه مشارکت های جامع ایران و چین » ثبت شده و حوزه های  سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و ... را شامل می شود.

تو برخی از بندها مصاحبت از تسهیل سرمایه گذاری و فاینانس است و برخی از بندها از زنهار های متقابل دیپلماتیک در مجامع بین المللی می گوید. در حوزه لشکری و دفاعی موضوعاتی همچون آموزش، واگذاری فناوری های دفاعی، مبارزه با تروریسم و رزمایش مشترک آمده است.

از نکات بسیار بنیادی این مدرک می استعداد به توافق بر سر بازرگانی با ارزهای ملی یاد کرد. همچنین درون این سند بارها به طرح بزرگ چروک به معروفیت «یک کمربند- یک راه» (طرحی کنار بستر مسیر جاده ابریشم) اشاره شده و این که ایران می تواند ضمن انبازی فعال در این طرح جهانی،  از فواید اقتصادی و جعبه اعطای قرضه این طرح نیز نصیب مند شود.

کنار بن این مدارک گره خبردار کننده مدلل نفت از ایران خواهد وجود و ایران نیز باید نگرانی های چروک بخاطر بازگشت سرمایه گذاری خود را برطرف کند.

ارتقای شریک شدن های بانکی ، مالی و بیمه ای و گشایش شعبات بانک های ایران و تاسیس بانک مشترک ایران و چین به ویژه ایجاد پیام رسان ملی میان دو کشور به جای سوییفت نیز مطرح شده است.

دستیار به ساخت خط آهن درون نقاط مختلف کشور، افزایش صادرات فراورده های نفتی بوسیله چین، کمک و سرمایه گذاری در مملکت زیرساخت های کارمایه فسیلی، سرمایه گذاری داخل تقویت کریدورهای راهبردی که از ایران می گذرند، سرمایه گذاری برای توسعه تولید و صادرات انرژی از ایران به کشورهای منطقه، شریک شدن در توسعه همگی جانبه سواحل مکران، دستیار بوسیله ایران برای ساختن نسل5 اینترنت و تقویت شبکه ملی اطلاعات، تنخواه گذاری برای تولید کارمایه های پاک در مناطق کویری ایران،کمک به توسعه صنعت صلح آمیزهسته ای کشورمان و سرمایه گذاری در مطمئن واگن مترو و ساخت خطوط مترو در شهرهای بزرگ و شهرهای جدید ایران از عموم دیگر حصه های این سند است.

در روزهای گذشته رسانه های آمریکای این تفاهم نامه میان ایران و چروک را برای سیاست های نقیض ایرانی نصیب و قسمت آمریکا خطرناک ارزیابی کرده اند. روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» درون گزارشی روز یکشنبه این سند را اقدامی در جهت تضعیف تلاش های ضدایرانی نصیب و قسمت دونالد ترامپ توصیف کرده است. نامه وال استریت ژورنال حزن نوشته سازش ایران-گره تنگ کردن اقتصادی آمریکا پیاده شدن هر دو کشور را کاهش خواهد داد.
  • ۹۹/۰۴/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی