هتل عطر سیب سرخ

مایکروسافت درون قضیه برگزاری مراسمبیلد ۲۰۲۰ (Microsoft Build 2020) اطلاع دادن کرد که برنامه هایی اختصاص برای ارائه ی ابزارهای متاخر بوسیله توسعه دهندگان دارد. ردموندی ها در این تشریفات ابزارهای ویژه ای را دراختیار توسعه دهندگان قرار دادند تا آن ها را ترغیب کنند به جای جهیز های عامل مک OS یا لینوکس به استفاده از ویندوز روی بیاورند.

براساس اعلام رسمی،ویندوز ترمینال برای مشتریان مستخدم مایکروسافت از وعده ی آزمایشی بیرون شده است. به علاوه ردموندی ها اعلام می کنند که نسخه ی جدید ساب سیستم ویندوز بخاطر لینوکس (Windows Subsystem for Linux) که با نام WSL 2 از آن یاد می شود قرار است از این پس از پردازنده های گرافیکی و اپلیکیشن های GUI لینوکس پشتیبانی کند. همچنین برابر گفته های مایکروسافت مسئله نصب WSL 2 نسبت به نسخه ی مبدا بسیار ساده تر شده است. مایکروسافت افزون بر این موارد ویندوز پکیج منیجر (Windows Package Manager) را به عارض آزمایشی دردسترس توسعه دهندگان قرار داده است.

مایکروسافت دعوی می کند که امروزه یک میلیارد کاربر کوشا به قیافه ماهانه ازطریق رایانه ی شخصی، کنسول های ورزش قوم ی ایکس باکس وان و دستگاه های سری هولولنز به استفاده از ویندوز ۱۰ می پردازند. این موضوع باعث می شود ویندوز ۱۰ پلتفرمی متجاوز عظیم برای توسعه دهندگان باشد تا این افراد بتوانند از تخصص خویشتن به منظور تولید اپلیکیشن بخاطر کاربران بی شمار ویندوز ۱۰ استفاده کنند. در اوایل ماه جاری میلادی حیات که مایکروسافت اعلام کرد دنیاگیری ویروس کرونا در نهایت به نفع ویندوز تمام شده و شمار کاربران این سیستم عامل افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت می گوید در عرض تنها یک ماه، متجاوز از چهار تریلیون دقیقه زمان توسط کاربران در ویندوز ۱۰ صرف کردن شده است. این مغز نسبت به سال گذشته بوسیله میزان ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این یعنی امروزه ترقی دهندگان دلایل بیشتری به منظور روی آوردن به ویندوز درون پیش روی خود می بینند. بدین ترتیب توسعه دهندگان با شناسایی از مقیاس عظیم کاربران ویندوز ۱۰ داخل تلاش هستند ضمن خلق اپلیکیشن های جدید، داخل راستای گشایش هرچه بیشتر اپلیکیشن های فعلی همچنین گام بردارند. مایکروسافت با اطلاع از این موضوع قصد دارد سیلان ساخت و گشایش اپلیکیشن ها را ازطریق ابزارهایی خاص برای توسعه دهندگان و البته دایره های آن ها میسر نم کنند.



تو همین راستا مایکروسافت شب گذشته ویندوز ترمینال ۱ (Windows Terminal 1.0) را به صورت رسمی دردسترس قرار داد؛ آزمایش این پلتفرم از مدت ها پیش آغاز شده بود و گستردن رسمی نسخه ی شروع آن نشان می دهد که ویندوز ترمینال امروزه تو حالت آرام قرار دارد و باگ های احتمالی آن تا پیمانه امکان رفع شده اند. ناگفته نماند نسخه ی پیش نمایش ویندوز ترمینال نخستین جنین داخل سال گذشته به خلال برگزاری بیلد ۲۰۱۹ دردسترس قرار گرفت. اگر بوسیله تهیه ی آن علاقه دارید می توانید ویندوز ترمینال را ازطریق فروشگاه مایکروسافت یا گیت هابدانلود کنید. 

اپلیکیشن متن باز ویندوز ترمینال دارای چندین تب، منوهای مختلف، پنجره های قابل جابه جایی داخل رابط کاربری، میان بُر، پشتیبانی از کاراکترهای یونیکد (Unicode) و UTF-8، پشتیبانی از ایموجی و افزونه است و درکنار این ها نوعی موتور رندر متن خاص دارد که بخاطر بهبود قابلیت هایش بوسیله پردازنده ی گرافیکی سیستم تکیه می شود. به علاوه ویندوز ترمینال از تم ها ، سبک ها و پیکربندهای سفارشی پشتیبانی می کند. ویندوز ترمینال مخصوص کاربران پاورشل، Cmd، ساب سیستم ویندوز برای لینوکس و دیگر ابزارهای مشابه است.

مایکروسافت نیز درون روز ابتدا برگزاری بیلد ۲۰۲۰ از اعمال برخی بهبودهای عمده در WSL وقوف عدالت که از بین آن ها می توانیم به پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی و البته اپلیکیشن های GUI لینوکس اشاره کنیم. همچنین همان طور که بالاتر اعلام کردیم، WSL 2 مایکروسافت با شهود بوسیله روزرسانی جدید مسئله نصب ساده لطافت ارائه می دهد. WSL را می توان نوعی سیستم ویژه درون ویندوز به حساب آورد که در راستای سازگاری هرچه بیشتر این سیستم عامل با لینوکس قدم برمی دارد؛ درواقع ازطریق WSL اجرای کدهای باینری لینوکس روی ویندوز فراهم می شود. 

مایکروسافت نخستین مرحله هنگام برگزاری مراسم بیلد ۲۰۱۹ اطلاع دادن کرد که روی نسخه ی جدید ساب سیستم ویندوز برای لینوکس فقره می درنگ. براساس داده ها رسمی ابزار WSL 2 صبر است با به روزرسانی بنیادی بعدی ویندوز ۱۰ دردسترس قرار گیرد که ترویج آن بخاطر اواخر ماه سیال میلادی گلچین شده است. مایکروسافت از این به روزرسانی با نام «به روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰» یاد می یواش. ناگفته نماند WSL 2 به طی نشر ازطریق بوسیله روزرسانی ویندوز ۱۰ به نبوغ های جدیدی که مایکروسافت معرفی کردن کرده، فراهم نخواهد بود.

درون نیمه ی دوم سال ساری میلادی، ابزار WSL 2 استراحت است به صورت رسمی بوسیله پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی مجهز شود. این قابلیت جالب بوسیله ابزارهای لینوکس امکان می دهد از قدرت پردازشی پردازنده ی گرافیکی بوسیله عزم گشایش عملکرد خود نصیب بگیرند. بدین ترتیب روند ارتکاب فدایی کارها درون حین توسعه ی اپلیکیشن ها به خصوص در حوزه ی رایانش موازی (Parallel Computing)نوک تیز تر از قبل می شود. همچنین مایکروسافت می گوید قابلیت جدید WSL 2 به بهبود روند آزمایش میزان های فهم بدلی و تدریس ماشین منتهی می شود. فردی به شعبه از مایکروسافت در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده است: «پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی قرار است خلال چند ماه آینده به WSL 2 اضافه شود. این توان مطلع بخاطر کاربران جماعت ی Fast ویندوز اینسایدر دردسترس صبر خواهد گرفت».

 درون پیاده شدن این ها مایکروسافت به رخ رسمی از اضافه شدن پشتیبانی اپلیکیشن های GUI لینوکس به WSL 2 شناسایی می دهد. بااین حال تاکنون تاریخ دقیق افزودن شدن این پشتیبانی اعلام نشده است. فردی به نمایندگی از مایکروسافت تو این وفاق می گوید: «در اواخر سال جاری میلادی اطلاعاتی بیشتر درمورد زمان باریک بین تکثیر شدن پشتیبانی از اپلیکیشن های GUI لینوکس بوسیله WSL 2 با شما در میان خواهیم گذاشت». این اتحاد به کاربران امکان می دهد پس از بازکردن WSL به رخساره مستقیم به اجرای اپلیکیشن های GUI لینوکس بپردازند، بدون اینکه مجبور باشند به ابزارهای متفرقه (شکننده پارتی) متکی شوند. همچنین این تغییر در WSL 2 بدین معنا است که ترقی دهندگان می توانند از این پس درون فضای لینوکس، محیط های یکپارچه ی توسعه ی کند افزار (IDE) موردعلاقه ی خودشان را ادا کنند. 

مایکروسافت درنهایت اعلام کرده است که تا پیش از پایان امسال، WSL 2 سیلان انتصاب ساده تری به کاربران ارائه خواهد داد. پس از اضافه شدن این قابلیت، توسعه دهندگان خواهند توانست به سادگی و ازطریق دستور «wsl.exe –install» سیستم را مجددا راه اندازی کند. این استعداد باعث می شود کسانی که به لطافت به استفاده از اپلیکیشن های لینوکس در ویندوز روی آورده اند، با چالش کمتری مواجه شوند. در حال مهیا ترقی دهندگان برای ارتکاب این کار به مایکروسافت استور متکی هستند. مایکروسافت می گوید سهل سازی روند انتصاب طی ماه های آتی ابتدا برای کاربران کانون ی Fast اینسایدر دردسترس راحتی می گیرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درون این بنیاد دارید؟بیشتر بخوانید:ویژگی چت بوسیله ویژوال استودیو Live Share افزایش شدسوپرکامپیوتر مایکروسافت پهلو محور پلتفرم آژور داخل مراسم بیلد معرفی کردن شداولین نمایش مرورگر مایکروسافت اج روی لینوکسمایکروسافت و فدکس قرارداد شریک امضا کردندمایکروسافت و سونی تو مسیر بهبود دوربین های هوشمند دامنه برمی دارند
  • ۹۹/۰۲/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی