هتل عطر سیب سرخ

همشهری آنلاین - رضا کربلایی: اگر اسفندماه را ماه تولد و تایید رسمی و عالمگیر ویروس کرونا در ایران بدانیم، مقدماتی عوارض این تولد ناخواسته پهلو صرفه جویی ایران به ویژه سفره ایرانیان را می نبوغ درون ضربان ارزان شدن و گرانبها شدن ۲۴ قلم خوراکی پرمصرف مناطق شهری مشاهده کرد.

مرکز آمار ایران می گوید اسفند سال ۹۷ شهرنشینان ایرانی هر کیلوگرم خیار را ۵ هزاره و ۹۰۰ تومان می خریدند اما اسفند پارسال قیمت این کالا با ۱۷ درصد کاهش به ۴ هزاره و ۹۰۰ تومان گویا و به این تزیین خیار رکورددار کاهش بها بوده است.  پس از خیار، سیب زرد درختی ، گوشت مرغ، گوچه فرنگی، رب گوجه، گوشت گوساله و گوشت گوسفند قرار دارند که قیمت آن ها داخل آخرین ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال کم قیمت خیس شده است.

از اسفند ۹۷ تا اسفند ۹۸ قیمت هر کیلوگرم سیب زرد درختی از ۹ هزار و ۱۰۰ تومان بوسیله ۷ هزاره و ۹۰۰ تومان، گوشت مرغ از ۱۴ هزاره و ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، گوجه فرنگی از ۵ هزار و ۴۰۰ تومان به ۴ هزاره و ۷۰۰ تومان، رب گوجه از ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان به ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت گوساله از ۸۶ هزار ۸۰۰ تومان بوسیله ۸۲ هزار تومان و گوشت گوسفند هم از ۹۵ هزار تومان به ۹۴ هزار تومان رسیده است. به این نظم شهروندان ایرانی درون اسفند پارسال نسبت به اسفند پارینه هر کیلوگرم سیب زرد درختی را ۱۴ درصد، گوشت مرغ را ۱۳ درصد، گوجه فرنگی را ۱۲ درصد، رب گوجه را ۱۰ درصد، گوشت گوساله را ۶ درصد و گوشت گوسفندی را ۲ درصد ارزان تر خریده اند. قیمت پیاز سرشک مردم را درآورد

به گزارش همشهری آنلاین، اگر خیار، سیب زرد درختی، گوشت مرغ و گوجه انتظار خریداران را شیرین کرد، ولی پیاز، چای به همراه برنج اشک مصرف کنندگان را درآورد به نحوی که در فاصله اسفند ۹۷ تا اسفند ۹۸  قیمت هر کیلوگرم پیاز با ۸۷ درصد افزایش به ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، چای با ۸۳ درصد رشد به ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان، برنج ایرانی درجه یک با ۴۳ درصد افزایش بوسیله ۲۳ هزاره و ۷۰۰ تومان رسا است. درون اسفند پارسال نسبت بوسیله اسفند سال قبل آن تو گروه لبنیات اندوه هر یک لیتر شیر پاستوریزه با ۳۰ درصد رشد ۶ هزار و ۱۰۰ تومان، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه با ۲۸ درصد تشنج به ۷ هزار و ۷۰۰ تومان، نیم کیلوگرم پنیر پاستوریزه با ۲۳.۵ درصد افزایش به ۱۱ هزاره تومان رسیده است. درون این مدت هر کیلوگرم بذر مرغ هم ۱۳ درصد گران شده و  ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان، روغن سهل وساده با ۱۱ درصد تکثیر ۸ هزاره و ۷۰۰ تومان، موز با رشدی ۳۲ درصدی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شده است.
  • ۹۹/۰۱/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی