هتل عطر سیب سرخ

AپسGHAROOOON از اینکه ۱۰ آویشن شرکت کننده ی داخل گسستگی ۲۰۲۰ فرمول یک از خودروهای جدیدشان پرده برداری کردند، دوران جذاب آزمایش های مبهم مقدمه شد. سه روز از آزمایش های خودروهای فصل متاخر تو بارسلونا می گذرد و مهم ترین شناسایی داخل دنیای فرمول یک، جهیز ابداعی و بی سابقه مرسدس بنز است.

درون روز دوم آزمایش های پیش از انفصال ۲۰۲۰، لوییس همیلتون عقب فرمان خودروی مرسدس W11 استراحت گرفت و آماده ی رانندگی شد. در همان دور ابتدا پیست، علاقه مندان فرمول یک متوجه لول نادیده حکم خودرو شدند؛ همیلتون پیش از پیچیدن و درون حروف مستقیم، سیلندر کار را به جلو و تعاقب تکان می عدالت. با نگاه دقیق برنده ازطریق دوربین بالای طریق راننده، مشخص شد که با تکان دادن استوانه فرمان، زاویه ی طولی چرخ ها هم تحول می کند. با پخش شدن ویدیوهای مختلف، گپ ها درون مورد همیلتون، مرسدس بنز و جهیز فرمان خودروی جدید آغاز شد.سیستم فرمان متاخر مرسدس بنز چیست؟

واکنش های نخستین در مورد فقره خودروی مرسدس W11، به غلظت از سؤال ها در مورد چگونگی عملکردش و قانونی بودن چنین مکانیزمی تو قوانین فرمول یک خلاصه می شد. ممیز ها نظرات مختلفی داشتند اما حداقل کمی از نحوه ی کارکرد سیستم جالب مرسدس بنز مشخص حیات. همیلتون به محض اینکه داخل مسیر مستقیم قرار می گرفت، استوانه فرمان را بوسیله جانب خودش لول می داد و زاویه طولی چرخ ها (Toe) به در متمایل می شد. با نزدیک شدن بوسیله پیچ، همیلتون استوانه امر را به سمت جلو حرکت می قسط و این بار چرخ ها به خارج (toe-out) زاویه محسوس می کردند. معمولا تنظیمات خودروهای فرمول یک بوسیله روش ای است که همیشه زاویه چرخ ها کمی به داخل است؛ در این حالت و از نمای دیدِ راننده، بخش بالایی تایرها به سمت خودرو و پخش پایینی به خارج از جثه زاویه دارد.



درحالت کلی، تغییر دادن زوایه طولی چرخ ها در فرمان پذیری و مدیریت چسبندگی و دمای تایرها مؤثر است. به طور طاسی داخل حالت زاویه به در (toe-in)، می توان کم فرمانی خودرو را کاهش داد؛ درمقابل با تغییر دادن زاویه ی چرخ ها به خارج (toe-out)، بیش فرمانی خودرو اندک خواهد شد. هنوز دقیقا واضح حلق که مرسدس بنز چگونه از این سیستم بهره می برد، اما مدیرفنی تیم مرسدس AMG اطلاعات محدودی ارائه داده است.DAS؛ کنترل راننده کنار سیستم کار



جهیز ابداعی مرسدس فرمان دو محوری (Dual Axis Steering) خواه به اختصار DAS نام گذاری شده است.جیمز الیسون، مدیرفنی تیم مرسدس AMG، سیستم DAS را راهی خلاقانه بخاطر کنترل بیشتر خودرو توصیف می کند:DAS بوسیله شوفر رخصت می دهد که کنترل بیشتری بر سیستم فرمان داشته باشد. ترجیح می دهیم پاسخ سوالاتی مشابه اینکه چرا از DAS استفاده می کنیم و این جهیز چگونه حکم می بطی ء را پیش خودمان نگه داریم؛ اما امیدواریم DAS راهی خلاقانه و یک مزیت برای ما درون این منفصل باشد. DAS قطعا مثالی نمایان از تلاش مداوم آویشن ما برای مشخص کردن وضع هایی است که خودروی سریع تازگی داشته باشیم.



با سیستم DAS شوفر می تواند تا حدودی زاویه طولی چرخ ها را انتظام بطی ء و بنابراین، گرم کردن تایرها به صورت متعادل تر انجام می شود. سیستم مرسدس بنز مزیت های هر دو زاویه ی داخلی و خارجی چرخ ها را به شوفر تقدیم می کند؛ بنابراین در پیست هایی که مسیر مستقیم طولانی دارند، احتمالا لوییس همیلتون و والتری بوتاس می توانند عملکرد بهتری به نمایش بگذارند. با تغییر اعطا کردن زاویه چرخ ها بوسیله خارج، بغرنج گرم کردن جزء پایین و دل تایرها بی آرامی تاحدودی برطرف خواهد شد.جهیز DAS عرفی است؟



پس از اینکه مدیرفنی آویشن مرسدس AMG عملکرد کلی سیستم DAS را تأیید کرد، نخستین سوالی که طرفداران آویشن های رقیب داشتند، عرفی وجود داشتن این طور مکانیزیمی براساس قوانین فرمول یک حیات. احتمالا وقتی یک تیم روش یا سیستمی خلاقانه را در عهد آزمایش های پیش از جزئی از جمله به نمایش می گذارد، با قوانین سازگاری دارد. مفهوم سیستم DAS هم براساس قوانین گسستگی ۲۰۲۰ فرمول یک مجاز است و تمام تیم ها می توانند از آن استفاده کنند. اما اگر به قوانین منفصل ۲۰۲۱ رجوع کنیم که حدود چهارماه پیش بازپسین شد، به کارگیری از DAS یا جهیز های مانند غیرقانونی است. بنابراین تمام تیم ها می توانند از سیستمی بخاطر تبدیل زاویه طول چرخ ها درون مفارقت ۲۰۲۰ استفاده کنند، اما از سال آینده فقره خودرو فقط باید حالت چرخشی داشته باشد.مقاله های مرتبط:فرمول یک 2021؛ نگاهی بوسیله قوانین متاخر و نقشه کشی خودروها

جالب این است که براساس مقررات جدید، از عزل ۲۰۲۱ مسئولان فنی فرمول یک حلال هستند که بندهای جزئی قوانین را هر هفته و پس از پایان هر مسابقه تحول دهند. درواقع اگر در خلع آینده یک آویشن سیستمی ایجاد یواش که قانونی بودنش چندان صریح نباشد، مسئولان فنی می توانند مجاز یا غیرمجاز بودن آن را پس از یک بار استفاده در مسابقه گلچین کنند. اگر سیستم DAS به عنوان قطعه ای فعال در آیرودینامیک خواه فناوری کمکی شوفر شناخته شود، در این مفارقت اندوه می تواند غیرقانونی باشد. اما براساس اطلاعاتی که تا امروز منتشر شده است، DAS هیچ کدام از این موارد نیست؛ با این حال آویشن ردبول متقی است که DAS جایگاهی در فرمول یک ندارد. عزب راه دیگر برای غیرقانونی دانستن DAS این است که تمام تیم ها شامل مرسدس AMG، خواستار تغییر قوانین منفصل ۲۰۲۰ شوند که چنین چیزی بسیار پرت به نظر می رسد.تیم های دیگر می توانند DAS را کپی کنند؟



از اولین سال برگزاری مسابقات فرمول یک تا امروز، تیم ها همیشه به دنبال راهی بخاطر بهتر و سریع تیز کردن خودروها بوده اند. خودروی برابهام BT46 با فن بزرگش و قطعات آیرودینامیکی لوتوس و سیستم تعلیق فعال ویلیامز همه با این رویکرد درون تاریخ فرمول یک ثبت شدند. باتوجه به اینکه فدارسیون جهانی اتومبیل رانی (FIA) تأیید کرده سیستم DAS مرسدس ایمن است، شاید تیم های دیگر اندوه مکانیزم های مشابه ترقی دهند. بسیاری از کارشناس ها پارسا هستند که کپی کردن جهیز DAS اصلا کارآسانی تراشیدن و باتوجه به اینکه استفاده از آن در خلع ۲۰۲۱ بی قراری قانونی نیست، مرسدس بنز دراین بن رقیبی نخواهد داشت. شاید بوسیله همین برهان باشد که آلمانی ها در روز دوم آزمایش های پیش از فصل، DAS را معرفی کردند؛ احتمالا تو طول چند ماه نمی قابلیت چنین سیستمی را توسعه داد که راننده ها بی آرامی به آن عادت کنند. 

۹ تیم رقیب مرسدس بنز هم متشابه علاقه مندان دنیای فرمول یک، سؤال های اضافی داخل مورد جهیز DAS دارند. سباستین فتل راننده ی آویشن فراریدر تک این جهیز می گوید:فقط می توانم تصور کنم که بسیار عجیب است. تصور کنید که همیشه با ملکی ورزشی می دَوید، اما شخصی از شما بخواهد که حالا با دمپایی ابری ورزش کنید. می توان این طور کاری را اجرا داد، ولی خیلی متفاوت و بی سابقه است. البته که (سیستم مرسدس) بوسیله این قیافه متفاوت نیست، اما یک چیز کاملا جدید است که احتمالا داخل اولین استفاده (برای راننده) حس نادیده و غریبی داشته باشد. از طرفی اگر یک مزیت و برای قهرمان شدن کمک کننده باشد و راننده با تمرین کافی حجم مصرف از آن را داشته باشد چرا که نه؟ اگر با آن سریع تیز باشیم، نگرانی حیات ندارد؛ گزینه ای که سریع نم باشد را انتخاب می کنیم.

نظر شما در مورد سیستم فرمان دور محوری مرسدس بنز چیست؟ این سیستم می تواند نوعی تجهیز فعال و کمکی بخاطر راننده باشد؟ آویشن های دیگر هم مکانیزمی متشابه توسعه خواهند داد؟ بیشتر بخوانید:مرسدس AMG GLE 63 S S کوپه مقیاس ۲۰۲۱ رونمایی شدخودروی فرمول یک ویلیامز با رانندگی نیکولاس لطیفی رونمایی شدبی ام و بوسیله فرمول یک بازنمی گرددجذاب ترین خودروهای اسپرت برقی که به زودی تولید می شوندآغاز انبازی بلندمدت تیم مرسدس بنز و AMD داخل مسابقات فرمول
  • ۹۸/۱۲/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی