هتل عطر سیب سرخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تازه ترین آمار نشان می دهد که درون حال مجهز حدود ۱۱۰ هزار خرد آموز از تعداد کل معرفت آموزان مدارس استان توسط درخت سرو های مدارس جابجا می شوند که با توجه به انباشتگی کل دانش آموزان استان کمتر از ۲۰ درصد را محتوی می شود که از خدمات سرویس مدارس استفاده می کنند.

بااین توصیف بیش از ۴۲۶ هزار بصیرت آموز استان یعنی ۸۲ درصد آنها با خودروهای شخصی والدین به کلاس های فراگیری خود رسانده می شوند که خیر تنها وهله ترافیکی سنگین را به شهرهای کوچک مازندران تحمیل می کند، بلکه استفاده بنزین سوخت را به شدت افزایش می دهد.

خودروهایی شخصی که فقط یک علم آموز مسافر دارند و به نوعی به اعتقاد کارشناسان دانش آموزان مازندران لوکس سواران خیابان های استان هستند.

جالب اینجاست با وجود اینکه هر ساله آموزش و فراگیری و شهرداری ها و همچنین سازمان های تاکسیرانی اطلاع دادن می کنند که برای تمامی دانش آموزان به تعداد کافی خودرو بخاطر اختصاص سرویس در اختیار دارند، اما متاسفانه عدم استقبال والدین از سرویس های مدرسه را همچنان تماشاچی هستیم.

آمار خودروهای مختص سرویس مدارس استان داخل حال مجهز حدود هفت هزار و ۵۰۰ خودرو است که کوچکتر رویت ۱۰۰ شرکت تاکسیرانی و آژانس مسافربری فعالیت می کنند.

اما با حیات امن بالای سرو های مدارس درون استان مازندران و نظارت های شدید و چند جانبه، والدین پیکر به این تردد امان نداده و همچنان تاکید کنار درگذشت فرزندان خویشتن به ضابطه شخصی دارند. چه اهمیتی دارد؟

تو یک شمار سرانگشتی اگر در خوشبینانه ترین حالت علم آموزان متوسطه دوم را به واسطه سن و سال آنها از آمارهای زبر حذف کنیم حدود ۳۰۰ هزاره دانش آموز همچنان با خودرو شخصی به مدرسه رسانده می شوند.

حال اگر برای هر معرفت آموز یک خودرو مخبر خیابان های شهر شود می قابلیت دید که صبح، ظهر و عصر هر روز شاهد تردد ۳۰۰ هزار خودرو شخصی برای جابجایی دانش آموزان در خیابان های مازندران هستیم که در حالت معمولی نیز بوسیله برهان گردشگر پذیری با وعده ترافیک وزین مواجه هستند.

این درون حالی است که اگر هر سرویس سواری دبیرستان چهار نفر را سوار یواش برای کوچیدن ۳۰۰ هزار دانش آموز انحصاری سوار، حاجت به ۷۵ هزار خودرو سرویس است.

البته باید متذکر شد که میانگین جابجایی بصیرت آموزان در مازندران برای هر سرویس مدرسه حدود ۱۴ نفر است که به معنی سوار کردن ۱۴ دانش آموز پهلو یک خودرو سواری نیست زیرا شامل مینی بوس و ون ها و اتوبوس هایی نیز می شود که گاها تا ۴۰ صندلی ظرفیت برای نشستن معرفت آموزان دارند.

پس با احتساب بالا و میانگین ۱۴ نفر برای هر سرویس دبستان سبب رساندن ۳۰۰ هزاره معرفت آموز مازندرانی که با خودرو شخصی جابجا می شوند فقط حاجت به ۲۱ هزاره سرویس مدرسه است نه ۳۰۰ هزاره خودرو شخصی. لوکس پروری و سوخت مفت

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران بخش قابل توجهی از درگذشت دانش آموزان با خودرو شخصی را بنزین ارزان می داند که والدین را از کاربرد سرویس مدارس باز می دارد.

مهدی عابدی افزود: متاسفانه عواملی همچون مفت بودن قیمت سوخت و با صرفه بودن مصرف از خودرو انحصاری مانع بکارگیری سرویس مدارس می شود.

وی با اشاره بوسیله اینکه نوبت برای سرویس مدارس به وزن کافی سهمیه یارانه ای بنزین دیده و قیمت آنها را نیز مدلل نگهداشته است، مداومت کرد: مطلوب است که والدین استفاده از خودرو انحصاری را کنار بگذارند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران با تاکید پهلو اینکه باید استفاده از سرو مدارس به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: با این وجود خیر تنها شاهد کاهش ترافیک شدید در استان هستیم بلکه داخل استعمال سوخت همچنین نفع جویی خوبی خواهد شد.

حاضر بودن کاربرد از وسایل نقلیه شخصی بخاطر درگذشت دانش آموزان علاوه به خشکی امدن اثرات یمین در کاهش جنین ترافیکی صبح و عقب خیابان های استان و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و استعمال بنزین کمتر باعث می شود دانش آموزان همه در یک سطح استراحت محزون که از لحاظ پرورشی در مسیر تعلیم و تربیت آنها موثر است.
  • ۹۸/۰۸/۲۷

نظرات (۳)

  • دانیال طاهری فر
  • زمان ما که همه با اتوبوس میرفتن و شاید کمتر از 10 درصد را خانواده شان به مدرسه می آوردن

    عنوان اونقدر به چشمم عجیب اومد در نگاهه اول تصور کردم بچه ها خودشون رانندگی میکنن D:

  • پوریا قلعه
  • :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی