هتل عطر سیب سرخ

دست خط سبز یادآور خاطرات یک صاحب منصب ارشد زندان بوسیله نام پل اجکام (تام هنکس) داخل سال ۱۹۳۵ است. او رئیس بخشی است که درآن بردگی های اعدامی مشتاق اجرای کار خود میباشند.

 مهمترین حبس این بخش یک سیاهپوست درشت اندام و خوش بیرونی به معروفیت جان کافی (مایکل کلارک دانکن) است که پل با او شناخت می شود و به خشکی امدن جای پا قدرت ماورایی جان از درد و بلای ناگهانی خاصی که دارد رهایی می یابد. این آغاز رفاقت صمیمی این دو داخل زندان است. درون دنباله در می یابیم که جان اشتباها متهم به جنایت دو کودک شده است و در حیات این مرد درشت بدنه با ظاهری رعب آور جز کرامت انسانی و سرشتی پاک نمی توان سراغ گرفت...

حروف سبز ازماندگارهای تاریخ سینما در ژانردرام اجتماعی است. و از طرفی یک فیلم کالت و مقیاس به شمار میآید. مفاهیم: فیلم کالت چیست؟

طرفه اینکه خوش نویسی سبز هرگز از سوی آکادمی اسکار تحویل گرفته نشد و در سنت اسکار سال ۲۰۰۰ با وجود نامزدی درون ۴ شاخه (نیکوترین فیلم، نیکوترین ستاره نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری) اما هیچ کدام از آن ها را بوسیله دست نیاورد. اما استقبال پرشکوه تماشاگران و منتقدان از فیلم در گسستگی اکران و پس از آن درون سالهای بعد؛ باعث شد سطر سبز جزو محبوبترین فیلمهای تاریخچه سینما معروفیت بگیرد. درون دیل ۵ قاب از فیلم سطر سبز را ببینید: مسیر سبز| تام هنکس و مایکل کلارک دانکن مسیر سبز| بری پپر؛ تام هنکس ودیوید مورس مسیر سبز | تام هنکس؛ مایکل کلارک دانکن و دیوید مورس تو یک چهارچوب مسیر سبز جرو صد فیلم معزز تاریخ سینما پوستر رسمی فیلم خوش نویسی سبز شناسنامه فیلم:

ادیب و کارگردان: فرانک دارابونت / تهیه کننده: فرانک دارابونت و دیوید والدس 
بازیگران: جامع هنکس/ دیوید مورس/  مسبب هانت/ مایکل کلارک دانکن/ بری پپر/ جیمز کرامول/ داچ هاچینسن/ پاتریشا کلارکسون/ 
موسیقی : توماس نیومن/ فیلم برداری : دیوید تاترسال و تاد مک مالن
تدوین : ریچارد فرانسیس-بروس
ثمر:  برادران وارنر
اکران:۱۰ دسامبر ۱۹۹۹
مدت زمان :۱۸۸ دقیقه
بودجه :۶۰ میلیون دلار
فروش :۳۰۰ میلیون دلار
  • ۹۸/۰۷/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی