هتل عطر سیب سرخ

از هر ۴ نفر بزرگسال یک نفر بوسیله فشار خون مبتلاست. از همین رو طرح ملی فشار خون بالا تا روزهای آینده در بکلی کشور اجرا می شود؛ طرحی بزرگ از سوی وزارت بهداشت که داخل آن با نگاهی دوراندیشانه به نکته زیاد مهمی توجه شده است. چنانچه انفراد به تنگ کردن خون رفعت مشغول باشد و درمان و داروی مناسب استفاده نکند، به بیماری های دیگری مبتلا می شود که ممکن است جان بی مانند را بوسیله خطر بیندازد و از طرفی خرج های بسیار زیادی را برای زیبایی سلامت، بیمه ها و قوم ها بوسیله وعده آورد از این رو این طرح نفع اقتصادی هم دارد. درباره بلای ناگهانی فشار خون، گونه های کنترل و درمان آن با «حسین کریم» حامی دانشگاه علوم پزشکی البرز به گفت وگو نشستیم که در امتداد می خوانید. ضیق خون پشته چیست؟

فشار خون بالا یعنی داشتن فشار خون سیستولیک ۱۴۰ و بالاتر خواه فشار خون دیاستولیک ۹۰ و بالاتر از آن. اگر شما درون ۳ قضا و قدر متواتر به فاصله چند هفته تا چند ماه فشارخونی بالا داشته باشید، پزشک به شما خواهد گفت که دچار بلای ناگهانی ضیق خون بالا هستید.   مهم ترین برهان ابتلا به این بیماری چیست؟

موجب آن در اغلب موارد نامعلوم است، ولی برخی عوامل خطر مثل سابقه فامیلی، سن بالا، چاقی، سیگار، غذای پرنمک و رژیم غذایی ناسالم و نوشابه های الکلی بروز آن را بیش می کنند. ابتلا به برخی داروها، دیابت، بیماری های مزمن کلیه، بیماری های غدد زبر کلیوی و استعمال مواد افیون نیز می توانند در ابراز این بیماری مفید باشند.   ضیق خون نشان خاصی دارد که بی نظیر را باخبر کند؟

در بیشتر موارد بی علامت است. گاهی بیماران احساس سردرد دارند و اگر تنگ کردن خون بی شمار بالا باشد مقدور است تو یقین خود دستخوش اختلال شوند. عوارض آن نیز بیماری های قلبی، سربزرگی سکته مغزی، مشکلات بینایی و بلای ناگهانی کلیه است.   درباره ارتباط فشار خون و نارسایی کلیه بخشی تشریح دهید؟

کلیه هورمون های تنظیم فشار خون را می سازد. به همین سبب مصیبت کلیه باعث تکثیر فشار خون می شود. برعکس این مساله نیز ممکن است اتحاد بیفتد. ضیق خون پشته به ورید های بدن آسیب می رساند وخون رسانی به کلیه کم می شود. علاوه بر این، فشار خون بالا به نفرون ها که واحدهای کوچک تصفیه خون در کلیه هستند نیز آسیب می رسانند. اگر کسی بیماری مزمن کلیه داشته باشد نیز فشار خون ارتفاع باعث بدتر شدن آن می شود. این بیماری قابل کنترل است. اگر بیماری مزمن کلیه خواه فشار خون داشته باشید، ضیق خون شما باید زیر ۸/۱۳۰ میلی متر جیوه بماند.   اولین دامنه برای تداوی این بلای ناگهانی چیست؟

کمینه کردن وزن، ورزش کردن، کمتر کردن مصرف چای، قهوه و نوشابه، تغذیه مناسب و رژیم غذایی کم نمک، کاربرد سبزیجات و علیه ها، ناچیز کردن استرس، پیمانه سیگار و الکل بوسیله عنوان شلنگ های فاتحه درمان فشار خون پند می شوند. در صورت کنترل نشدن بلای ناگهانی با تغییر دادن رسم غذایی و شیوه زندگی، پزشک داروهای لازم را فتوا می کند. امکان پذیر است به چند دارو حاجت داشته باشید یا داروهای مختلفی برای علاج امتحان شوند.
  • ۹۸/۰۳/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی