اگرچه سرویسهای عمومی بخش مبصر و درحالرشدی از کسبوکار موسیقیرا بهخود اختصاص دادهاند، اما براساس گزارش وال استریت ژورنال و بلومبرینگ، سرویسهای اشتراکی موسیقی گوگل با چنین سرعتی رشد نمیکنند.مقالههای مرتبط:اسپاتیفای پیشنهاد پادکست بر موسیقی را آزمایش میکنداسپاتیفای از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر با صیقل راست اشتراک گذشت
آماروارقام اتحادیه صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (RIAA) در سال ۲۰۱۸ نشان میدهد که تعداد کاربران سرویسهای اشتراکی موسیقی در ماه بیش از یک میلیون نفر اضافه مییابد؛ این درحالی است براساس گزارش وال استریت ژورنال، منابع مختلف ادعا میکنند که آمار کاربران یوتیوبموزیک (YouTube Music) و گوگلپلیموزیک (Google Play Music) هنگام چهار ماه اخیر مدلل باقی مانده است. درحالی که اسپاتیفای(Spotify) بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد اما گزارشها حاکی از آن است که سرویسهایاستریم موسیقی گوگل تنها ۱۵ تا ۱۶ میلیون کاربر دارند.
گوگل به رسانهها گفته است که آمار مشترکان و گزارشهای مربوطبه عدم رشد تعداد آنها نادرست هستند. گوگلهمچنین توقع کرده است که از ماه مارس بهبعد، تعداد مشترکان یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک درمقایسه با سال گذشته بیش از ۶۰ درصد اضافه یافته است. بههرحال آمار منتشر شده از لفظ منابع متنوع بازهم شمایل جالبی را ترسیم میکنند؛ چرا که گوگل به آرامی درحال تغییر مسیر از گوگلپلی موزیک به جانب یوتیوب موزیک است. یک سال پس از مقدمه بهکار سرویس یوتیوب موزیک، گوگل تنها قابلیتهایی متشابه پخش موسیقی از ذهن محلی را به این سرویس تکثیر کرده است و ویژگی cloud locker گوگلپلی موزیک را برای فایلهای موسیقی کابران، در آن قرار نداده است.
درهرصورت، یوتیوب هنوز بهعنوان راهی است تا افراد یدکی بهلطف تبلیغات گوگل، بهصورت رایگان به موسیقیها و موزیک ویدئوها دسترسی داشته باشند. اگرچه یوتیوب تمایل دارد این قسمت قسمت کردن از افراد پول بپردازند ولی همین موضوع نشان میدهد که سرویس تعهد پرداخت موسیقی گوگل حتی با تعداد مشترکان کمتر، ظرفیت متفاوتتری درمقایسه با سرویسهای استریم موسیقی اپل، اسپاتیفای و آمازوندارد.بیشتر بخوانید:گوگل و کوالکام کیت توسعه هدفونهای مهیا بوسیله دستیار صوتی اسیستنت را معرفی کردندجدیدترین آمار نسخههای اندروید منتشر شد: تسهیم ۱۰ درصدی اندروید پایمقایسه پیکسل 3a و 3a ایکس ال با رقباهرآنچه گوگل داخل کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۱۹ خود معرفی کردگوگل پیکسل 3a و 3a ایکس ال با پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال چه تفاوتهایی دارند
آماروارقام اتحادیه صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (RIAA) در سال ۲۰۱۸ نشان میدهد که تعداد کاربران سرویسهای اشتراکی موسیقی در ماه بیش از یک میلیون نفر اضافه مییابد؛ این درحالی است براساس گزارش وال استریت ژورنال، منابع مختلف ادعا میکنند که آمار کاربران یوتیوبموزیک (YouTube Music) و گوگلپلیموزیک (Google Play Music) هنگام چهار ماه اخیر مدلل باقی مانده است. درحالی که اسپاتیفای(Spotify) بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد اما گزارشها حاکی از آن است که سرویسهایاستریم موسیقی گوگل تنها ۱۵ تا ۱۶ میلیون کاربر دارند.
گوگل به رسانهها گفته است که آمار مشترکان و گزارشهای مربوطبه عدم رشد تعداد آنها نادرست هستند. گوگلهمچنین توقع کرده است که از ماه مارس بهبعد، تعداد مشترکان یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک درمقایسه با سال گذشته بیش از ۶۰ درصد اضافه یافته است. بههرحال آمار منتشر شده از لفظ منابع متنوع بازهم شمایل جالبی را ترسیم میکنند؛ چرا که گوگل به آرامی درحال تغییر مسیر از گوگلپلی موزیک به جانب یوتیوب موزیک است. یک سال پس از مقدمه بهکار سرویس یوتیوب موزیک، گوگل تنها قابلیتهایی متشابه پخش موسیقی از ذهن محلی را به این سرویس تکثیر کرده است و ویژگی cloud locker گوگلپلی موزیک را برای فایلهای موسیقی کابران، در آن قرار نداده است.
درهرصورت، یوتیوب هنوز بهعنوان راهی است تا افراد یدکی بهلطف تبلیغات گوگل، بهصورت رایگان به موسیقیها و موزیک ویدئوها دسترسی داشته باشند. اگرچه یوتیوب تمایل دارد این قسمت قسمت کردن از افراد پول بپردازند ولی همین موضوع نشان میدهد که سرویس تعهد پرداخت موسیقی گوگل حتی با تعداد مشترکان کمتر، ظرفیت متفاوتتری درمقایسه با سرویسهای استریم موسیقی اپل، اسپاتیفای و آمازوندارد.بیشتر بخوانید:گوگل و کوالکام کیت توسعه هدفونهای مهیا بوسیله دستیار صوتی اسیستنت را معرفی کردندجدیدترین آمار نسخههای اندروید منتشر شد: تسهیم ۱۰ درصدی اندروید پایمقایسه پیکسل 3a و 3a ایکس ال با رقباهرآنچه گوگل داخل کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۱۹ خود معرفی کردگوگل پیکسل 3a و 3a ایکس ال با پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال چه تفاوتهایی دارند
- ۹۸/۰۲/۲۱