هتل عطر سیب سرخ

اپل جزو شرکت هایی است که گارانتی خوبی را برای محصولاتش ارائه می دهد و همواره سعی می کند مشتریانش را راضی نگه دارد. این مشارکت اهل کوپرتینو به تازگی اعلام کرده است که با عرضه ی خدمات تعمیر محصولات به کاربران، سودی تصرف نمی کند و حلیم زیان مالی هم می شود. این ادعاها درحالی از سوی اپل منتشر می شوند که از مدتی پیش یکی از کمیسیون های فرعی وابسته به دنده ی آمریکا تلاش کرده بود مشکلاتی را در ماخذ ی قوانین آنتی تراست (ضد انحصار) بخاطر اپل به حیات بیاورد. اپل همچنین در پاسخ به این ادعاها، مجله ای را به مؤسسه های قانون گزار آمریکایی ارسال کرده و توضیحاتی را در رابطه با مرمت محصولات ارائه داده است.

کایل اندیر، قائم مقام اپل، در نامه ی موردبحث که به یکی کمیته های فرعی اداره ی دادگستری ایالات متحده ی آمریکا ارسال شده است، می گوید: «از ۲۰۰۹ به بعد بوسیله صورت سالانه نفقه ی ارائه ی خدمات تعمیر، بیشتر از درآمدی بوده است که اپل از این طریق کسب می کند». این یعنی عملا اپل از ارائه ی خدمات مرمت محصولات، متضرر می شود.

مقاله های مرتبط:اپل تعمیر مک بوک را برای مراکز تعمیرات متفرقه غیرممکن می کنداپل داخل طرح تعمیر رایگان، گوشی های آیفون 8 ناقص را عاری هزینه تعمیر می نرم

پاشیدن شناسایی ضرر اپل از نمایش ی خدمات تعمیر تعجب کارشناسان و البته کاربران را به دنبال داشته است؛ زیرا این همکاری برای مرمت محصولاتش صدها دلار پول از کاربرانش دریافت می یواش. افراد زیادی تاکنون بوسیله دلیل همین موضوع از اپل انتقاد کرده اند. برای مثال، اپل بخاطر تعمیر نمایشگر آیفونی که ضمانتش به اتمام رسیده است، بسته به مدل گوشی بین ۱۲۹ تا ۳۲۹ دلار پول از کاربر گرفتن می کند. نیز مقابل ادعای مشتریان، تعمیر لپ تاپ های سری مک بوک که دامن حمایت درخت سرو اپل کر پلاس ( AppleCare) نیستند بسته به نمونه پایگاه بین ۴۰۰ تا ۱٬۰۰۰ دلار هزینه بردار است. 

یکی از منتقدان شدید محاکمه های اپل درون ماخذ ی تعمیر محصولات، نیتن پراکتور نام دارد؛ او که یکی از مدیران کمپین های مؤسسه ی US Public Interest Research Group است، با شک و شک به ادعاهای متاخر اپل می نگرد و آن ها را اصلی نمی داند. او می گوید فروشگاه های متفرقه ی غیروابسته به اپل، هزینه ی کمتری برای مرمت محصولات شهود می کنند؛ بدیهی است که این فروشگاه ها تا زمانی که این فرمان برای شان سودده نباشد، آن را انجام نمی دهند. بنابراین اپل با قبض پول بیشتر، سود بیشتری بی آرامی دراین زمینه به جیب می زند. 

اپل برای تعمیر محصولاتش صدها دلار پول از کاربران گرفتن می کند؛ بنابراین عقیده کردن ضرردهی مدخل تعمیرات، کمی شیرهدار است

نیتن پراکتور در گفت و گو با رسانه ی پی سی مگ حرف های جالبی را به زبان آورده است؛ او در این تماس می گوید: «فداکار از فروشگاه های متفرقه ی کوچک برای مرمت محصولات چیزی تو حدود ۵۰ دلار ستاندن می کنند که بخشی از آن، بخاطر شان منفعت بوسیله حساب می آید. بنابراین این مطالبه که اپل با دریافت ۶۰۰ دلار از برخی کاربران به نیت تعمیر محصولات آن ها هیچگاه سودی به یقه نمی زند، بخاطر من پذیرفتنی زدودن و نمی توانم آن را باور کنم». 

نامه ی ارسال شده از لفظ اپل برای کمیته ی صوری موسسه ی دادگستری آمریکا محتوی هیچگاه راه جزئیات اضافی درمورد محاسبات این شرکت بخاطر تصرف سود از مرمت محصولاتش نیست. بااین حال پراکتور می گوید اپل صرفا نفقه ی ماهانه ی سرویس اپل لال را داخل نظر می گیرد و هیچ نحو اشاره ای به سودی که از طریق این درخت سرو عایدش می شود، ندارد. تو این روزنامه همچنین قائم مقام اپل بوسیله روشنی تلاش کرده است از سیاست های این انبازی در شالوده ی تعمیر محصولات دفاع یواش.

یکی از اقدامات عمده و جنجالی اپل، جلوگیری از فروشگاه های متفرقه بوسیله منظور تعمیر محصولاتش بوده است؛ این موضوع طی سال های اخیر توجهات زیادی را به سمت این شرکت احضار کرده و انتقادات شدیدی را همچنین به همراه داشته است. قائم مقام اپل دراین زمینه می گوید: «هدف ما این است که محصولات مشتریان مان به خوبی و در امنیت طولانی مرمت شوند و دیگر مشکلی متوجه آن ها نباشد. تعمیرهایی که توسط متخصصان آموزش دیده نشده توسط اپل روی محصولات اعمال می شوند، زنهار و مناسب نیستند و ممکن است به ساختن عیب در عملکرد دستگاه منتهی شوند. این تعمیرها حتی ممکن است روی کیفیت دشت و البته مواردی امنیتی، تأثیر منفی بگذارند».

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین بنیان دارید؟ بیشتر بخوانید:اپل عادت کنترل نرم ابزار iOS را تغییر می دهداپل برای ساخت نسل بعدی بطی ء افزار چندرسانه ای خود برای ویندوز آماده می شوداپل نام اپلیکیشن WWDC را به Apple Developer تغییر دادقوانین آلمان، اپل را مجبور بوسیله ارائه دسترسی NFC به رقبای اپل جای پا می کندرویداد مربوط باینده اپل یازدهم آذر در نیویورک برگزار می شود
  • ۹۸/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی