هتل عطر سیب سرخ

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان امروز در حاشیه سنت امضای یادداشت تفاهم مشارکت بین وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه با تاکید پهلو این که صلح و آرامش منطقه به توسعه یافتگی آن وابسته است اظهار کرد: توسعه منطقه مستلزم همکاری بین کشورهای آن است البته منظور من از همدستی چیزی زیاد از فروش محصولات بوده که امکان پذیر است بین بسیاری از کشورها پیوستگی بیفتد.

وی با تاکید پیاده شدن این که نقش برق در توسعه یافتگی بیش بنیانی  است گفت: امکان تبادل انرژی بین ایران و همگی کشورهای همسایه در چارچوب پروگرام بلندمدت وجود دارد البته ما صرفا بوسیله پشت صادرات نبوده و درصدد انتقال دانش و تجربه هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به سنکرون سازی شبکه صاعقه ایران و عراق که در روز گذشته اتفاق افتاد عنوان کرد: این طور اقدامی را روز گذشته با عراق آغاز کردیم و شبکه برق دو کشور تیمار زمان شد.

اردکانیان ادامه داد: علیرغم این که در سال های گذشته با جمهوری عربی سوریه همکاری داشتیم، مجددا این همکاری را از سر محزون ایم که آن نه فقط شامل پیدایش نیروگاه و بازسازی تاسیسات آسیب دیده برق این سرزمین در جنگ است بلکه شامل بهبود شبکه توزیع، کاهش تلفات شبکه توزیع، آموزش نیروی انسانی و همکاری تو سطح مدیریت است.

وی ادامه داد: تو دید داریم با کاربرد از زیرساخت های موجود و امکان انتقال دو شبکه از عادت عراق شبکه های برق ایران و سوریه را به یکدیگر متصل کنیم.

وزیر نیرو با بیان این که تفاهم روزنامه بین ایران و سوریه یک برنامه سه ساله است اظهار کرد: در این راستا کارگروه مشترکی بین ایران و سوریه شکل خواهد گرفت و بوسیله شکل منظمی در تهران و دمشق جلسه برگزار می کند. سیاق اندازی کمیته مشترک بین وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه

در دنباله خربوطلی - وزیر صاعقه جمهوری عربی سوریه - با پیش روی این که من به جلب وزیر نیروی ایران بخاطر انبازی در باز کردن نمایشگاه برق بوسیله ایران آمدم گفت: نقطه عطف این سفر، پیشنهاد وزیر نیروی ایران برای راه اندازی کمیته بین وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه است.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نامه بین ایران و سوریه اشعار کرد: هدف این یادداشت بومی سازی فن شناسی صنعتی برق درون سوریه است و درون راستای آن اصلاح کردیم ماخذ انتقال  تجربیات و آموزش نیروی فعال تو سوریه را فراهم کنیم، همچنین راحتی شد مرکز هماهنگی تو وزارت صاعقه سوریه که فعالیت آن از ۱۰ سال پیش متوقف شده وجود مجدد راه اندازی شود.
  • ۹۸/۰۸/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی