هتل عطر سیب سرخ

ما دوچرخه ای ها از همان روز انتظار چنین نصیب را می کشیدیم که این نوجوان ها بخاطر تیم ملی کشورمان تاریخ ساز شوند و حالا «اللهیار صیادمنش»، نوجوان ۱۷ساله ی آملی، یکی از همان نوجوان های شگفت انگیز و تراب زن، قاهر شد درون نخستین بازی ملی خود در رده ی بزرگ سالان، بدوی گل ملی اش را بوسیله دشت برساند و جوان ترین گل زن تاریخچه پیاده روی ایران لقب بگیرد.

از همان روزی که «مارک ویلموتس»، سرمربی متاخر تیم ملی ایران برای بازی دوستانه با سوریه شهرت او را به سیاهه تیم ملی افزایش کرد، همگی از حضور بازیکنی نوجوان در ترکیب تیم ملی حرف می زدند. پس از این که تیم ملی ایران تو برابر سوریه، چهار بر صفر پیش افتاد، اللهیار صیادمنش درون دقیقه ی ۸۰ به عنوان آخرین تعویض ویلموتس در این مسابقه، جانشین «سخی انصاری فرد» شد و به میدان پاگذاشت. شاید اندک تر کسی خیال می کرد که او تو این فرصت باقی مانده از بازی، بتواند مانوس نشان دهد و بدرخشد. اما اللهیار ۹ دقیقه پس از ورودش بوسیله زمین، روی کرنری که «احسان حاج صفی» ارسال کرد، با ضربه ی قانون پشه ی حریف را باز کرد و نخستین گل ملی خود را در رده ی ارشد سالان به علیه رساند تا با ۱۷سال و ۳۴۲ روز سن، جوان ترین و شاید نوجوان ترین گل زن کتاب آویشن ملی ایران لقب بگیرد. گفتنی است پیش از این، این رکورد در مشت «سعید عزت الهی» بود که داخل بازی موافق ترکمنستان با ۱۹سال و ۴۰ روز سن، گل زد. پیش از این دو نیز، «کریم انصاری فرد» با ۱۹سال و ۲۲۱ روز سن، «مهدی مهدوی کیا» با ۱۹سال و ۲۷۰ روز سن و «سردار آزمون» با ۱۹سال و ۳۲۱ روز سن، برای آویشن ملی ایران تراب زنی کرده بودند.

حالا و در آستانه ی ۱۸سالگی اللهیار، رسانه های ترکیه از رسیدن این متصرف نوجوان تیم استقلال به تیم فنرباغچه ی ترکیه معارفه داده اند. سایت گازتادامگا، نما قرارداد پنج ساله ی مهاجم نوجوان آویشن ملی ایران را ۳۰۰هزار یورو در سال عنوان کرده که البته فنرباغچه بخاطر جذب او از استقلال، ۸۵۰هزار یورو خرج کرده است.
  • ۹۸/۰۳/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی