هتل عطر سیب سرخ

شاید شنیده باشید که شکر انگیزه ابتلابه سرطان می شود یا پیشرفت آن را سریع تر می کند. از چندی شمارش این گفته منطقی است. در دنباله به این مسئله می پردازیم که مصرف شکر چه تأثیری روی ابتلابه سرطان و پیشرفت آن دارد و باید چه نکاتی را درون رژیم غذایی خود درون نظر داشته باشیم. حتما بخوانید:پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالمفولیک اسید؛ ۱۷ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان و نقص قد نوزادراههای پیشگیری از سرطان چیست؟

هریک از سلول های بدن برای تولید انرژی از قندخون (گلوکز) استفاده می کنند. ولی سلول های سرطانی حدود ۲۰۰ مقابل بیشتر از سلول های طبیعی و سالم گلوکز استفاده می کنند. گلوکز مصرفی در تومورهایی که در سلول های کم پهنا و ضخیم (پولکی شکل) ریه ها لباس می گیرند، حتی از این نمونه نیز بیشتر است. این سلول ها به مقادیر بسیار زیادی از قند نیاز دارند تا بتواند سوخت لازم برای رشد خود را تأمین کنند.

قند موردنیاز سلول های بدن فقط از دسرهای خوشمزه خواه نوشیدنی های شکلاتی و شهد که مصرف می کنید، تأمین نمی شود و غذاهایی که روزمره کاربرد می کنید نیز دارای قند هستند. قند در موادغذایی زیر همچنین بود دارد: میوه ها (فروکتوز) سبزیجات (گلوکز) محصولات لبنی (لاکتوز) کربوهیدرات ها مانند نان، پاستا و برنج

با متوقف کردن مصرف این موادغذایی چه اتقافی می افتد؟ آیا موجب یواش شدن روند صعود سرطان می شود یا اصلا رخصت نمی دهد که به سرطان مبتلا شوید؟

تاکنون شواهد چندانی به دست نیامده است که نشان بدهد رژیم غذایی کمتر قند یا اندک کربوهیدرات، ظن ابتلابه سرطان را کاهش می دهد. البته یک استثناء وجود دارد و آن همچنین سرطان مری است. مری مجرایی است که گلو را به معده متصل می کند. اخیرا مطالعه ای نشان داده است که مصرف سپاسگزاری و نوشیدنی های شیرین شده می تواند احتمال ابتلابه سرطان مری را تا ۷۰٪ یا بیشتر افزایش دهد. آیا عامل اصلی، چاقی است؟



بسیاری از متخصصان و مؤسسه ها از جمله انجمن سرطان آمریکا (American Cancer Society) و مؤسسه ملی سرطان (National Cancer Institute) گمان نمی کنند که تشکر موجب ابتلابه عطارد می شود. به گفتهٔ آنها بغرنج اصلی، چاقی است. سلول های چربی، پروتئین های التهابی را آزاد می کنند که آدیپوکین (adipokine) نام دارند. این پروتئین ها می توانند به DNA آسیب برسانند و در نهایت سبب خلق غده شوند. هرچه سلول های چربی بیشتری داشته باشید، استاندارد این پروتئین ها نیز در بدن شما بیشتر خواهد بود. اضافه وزن یا چاقی، شما را در معرض ابتلابه دست کم ۱۳ نوع سرطان، از جمله سرطان سینه، سرطان ریه و عطارد روده ارشد استراحت می دهد. آیا عاصی اصلی، شکر است؟

بعضی از متخصصان عقیده دارند که خود شکر موجب ابتلابه سرطان می شود، نه چاقی ناشی از آن. یکی از این متخصصان، پژوهشگر برجسته در زمینهٔ سرطان، دکتر لوئیس کنتلی (Lewis Cantley)، مدیر مرکز سرطان Meyer درون پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine، واحد تحقیقات پزشکی و مدرسهٔ پزشکی دانشگاه کرنل) در نیویورک است.

کنتلی اعتقاد دارد که بعضی از سرطان ها بوسیله دلیل سطوح بالای انسولین ابداع می شوند. انسولین هورمونی است که معیار قند خون را کنترل می کند. او می گوید که استیناف او مدال می دهد «بالا وجود داشتن سطح انسولین می تواند علت سرطان شود و آنچه سطح انسولین را فراز می برد، شکر است.» دکتر کنتلی بوسیله هیچ وجه شکر کاربرد نمی کند، بمنظور اعتقاد دارد که رابطهٔ میان سپاس و سرطان، واضح و علنی است. چه موادغذایی ای مصرف کنیم؟

حتی اگر فکر می کنید که شکر نمی تواند موجب سرطان شود، باز هم بهتر است که تشکر کمتری کاربرد کنید. پژوهش ها نشان می دهد که حداکثر میزان مصرف روزانهٔ سپاسگزاری درون زنان ۶ قاشق چای خوری و تو مردان نیز ۹ ملاقه چای خوری است. البته بیشتر انسان درون امریکا حدود ۲۲ ملاقه چای خوری در روز شکر مصرف می کنند؛ یعنی کاربرد سپاس آنها درون کشش سال حدود ۵۹ کیلوگرم است. کنتلی می گوید این یعنی بسیاری از انسان آمریکا همیشه سطح انسولین بالایی دارند و این قضیه ریسک ابتلابه عطارد در آنها را بالا می برد.

دکتر Peiying Yang، پژوهشگر عطارد و استادیار در مرکز سرطان ام.دی. اندرسون (M.D. Anderson) در هیوستون تگزاس نیز با این نظر موافق است. او می گوید: «به نظر غلام متجاوز عجیب است که کاهش استفاده شکر سبب کاهش کار بزرگ ابتلابه سرطان نشود. کاملا قانون دان است که مصرف قندهای افزوده شده ای قرین شربت ذرتِ (corn syrup) دارای فروکتوز اوج در نوشیدنی های بدون الکل، چای های شیرین شده، نوشیدنی های ورزشی و موادغذایی فرآوری شده و همچنین شکلات ها، بیسکویت ها، بستنی و غلات صبحانهٔ شیرین شده را محدود کنیم.»

دکتر یانگ در پاسخ به این سئوال که آیا مصرف ثمر ها اشکالی ندارد (برای اینکه بسیاری از علیه ها فروکتوز بالایی دارند) می گوید: «کاربرد میوه ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی طبیعی اشکالی ندارد. ولی معیار استفاده ثمر ها باید کمتر از سبزیجات باشد. چنانچه نمونه مصرف وعظ شدهٔ میوه و سبزیجات، ۵ وعده در روز باشد، دست کمتر باید ۳ وعدهٔ آن دربرگیرنده سبزیجات باشد.» مراقب چه مواردی باشیم؟



کنترل و پیگیری طولانی قندی که مصرف می کنید، بسیار دشوار است. در مدت قند در خوراکی هایی بود دارد که هرگز انتظارش را ندارید، خوراکی هایی مانند سوپ، سس سالاد، اکراه بادام زمینی، ماست، سس کچاپ، سوپ جو دوسر فوری، شیر مغزها (مانند شیر بادام) و هات داگ. در بیشتر موارد روی برچسب این خوراکی ها حتی نامی از سپاس (ساکاروز) نیز آورده نمی شود.

بیش از ۶۰ اشتهار برای تشکر و قند افزوده شده وجود دارد. چندی از این نام ها مانند مالتوز، دکستروز و گلوکز به «اوز» ختم می شوند. به طور طاسی باید مراقب موارد تحت همچنین باشید: شهد میوه شربت خواه شیرینی ذرت، برنج و درخت افرا انگبین ملاس (Molasses، عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک و محصولی جانبی داخل سیلان تهیهٔ شکر از چغندرقند یا نیشکر) عصاره یا شهد آگاوه (Agave)

ممکن است که این شیرینی ها سالم تر از ساکاروز بوسیله دیدن برسند، اما همهٔ آنها بخاطر سلول های بدن صرفا سپاس هستند. در دنباله بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب تنه با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی متناسب و دوست داشتنی داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده میوه
  • ۹۸/۰۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی